martes, 11 de diciembre de 2012

Sobre China

Leo un interesante y completo artículo sobre China. Según este, China está basando su crecimiento económico en una burbuja (muy parecida a la española) de dimensiones descomunales y que está muy cerca de su final. De ser cierto, provocará un terremoto en la economía mundial. Aunque también haría que bajara el precio del petróleo, lo cual, aquí en España, provocaría temporalmente cierta sensación de tranquilidad (puede que hasta bajara el precio de los productos básicos en relación a los salarios). Solo temporal, repito. Luego el precio volvería a subir, seguramente por encima de su precio actual y más allá.

2 comentarios:

  1. Impressionant l'article... el vaig haver de llegir en dos dies!

    El que no m'ha agradat és que no acaba de donar referències bibliogràfiques... en qualsevol cas si acaba passant el que diu crec que el món tornarà a patir un crisis global i potser si que el petroli acaba baixant de preu i no s'esgota tan ràapidament com s'havia dit, però això més que positiu crec que serà negatiu perquè sortirà gent dient que el tema del peak-oil eren tonteries i que no cal buscar alternatives energètiques

    ResponderEliminar
  2. Jo tampoc crec que sigui positiu. Segons la teoria que s'explicava a the oil crash, el preu del petroli anirà fent pujades i baixades, el simil era "atacs de cor". Les baixades poden despistar, però no signifiquen que el problema s'hagi arreglat.

    I sí, l'article és molt extens, jo també li vaig dedicar bastant temps...

    ResponderEliminar